Окружно такмичење из биологије

Јована Миловановић ученица првог разреда, освојила је прво место на окружном такмичењу из биологије. Честитамо!

Ментор Сузана Будисалић

Књижевна олимпијада

Лепе вести и из Карловаца са такмичења Књижевна олимпијада! Ивана Чекрлић 1/3 – треће место; Нина Стојковић 2/3 – прво место; Милица Вукадиновић 4/3 – друго место; Анђела Јанковић 4/3 – треће место и Ивона Гркић 4/3 – треће место!

Похваљујемо и Сару Петровић 1/3 и Јовану Миловановић 1/2 које су  имале по 17 поена. Поен их је делио од 3. места.

УПИС УЧЕНИКА У ГИМНАЗИЈУ, ЗА ШКОЛСКУ 2020/21. ГОДИНУ

ОБАВЕШТЕЊЕ

УПИС УЧЕНИКА У ГИМНАЗИЈУ, ЗА ШКОЛСКУ 2020/21.ГОД.,

МОЖЕ СЕ ОБАВИТИ, БЕЗ ДОЛАСКА У ШКОЛУ, ПОПУЊАВАЊЕМ ПРИЈАВЕ ,ПРЕКО ПОРТАЛА Е-УПРАВА.

УКОЛИКО СЕ УПИС ВРШИ У ШКОЛИ, ПОТРЕБНО ЈЕ ДОНЕТИ ПОПУЊЕНУ ПРИЈАВУ ЗА УПИС, А ШКОЛА ЋЕ ПРИБАВИТИ ОСТАЛЕ ДОКУМЕНТЕ У ЕЛЕКТРОНСКОМ ОБЛИКУ, КОРИШЋЕЊЕМ УСЛУГЕ Е- УПИС.

ПРВИ УПИСНИ КРУГ ЈЕ У ЧЕТВРТАК, 09.07. И У ПЕТАК, 10.07.2020.ГОД. ОД 8:00 – 15:00Ч

ДРУГИ УПИСНИ КРУГ ЈЕ ПОНЕДЕЉАК ,13.07.ОД 8:00 – 15:00 Ч

ДОБРОДОШЛИ У ГИМНАЗИЈУ!

Директор,

Биљана Обрадовић

Драги матуранти!

Налазите се на животној прекретници, пред питањем: Куда даље?

Средњошколски дани су иза вас, пред вама неколико путева.

Који год да изаберете, знајте да је најважније у животу, да би се постигла аутархеја или задовољство самим собом,у   аристотеловском смислу те речи, да мудро изаберете људе у свом окружењу,који ће открити дијамант у вама као и да ви видите дијамант у другим људима. Такође, да ускладите жеље са могућностима.

  • УПОЗНАЈ СЕБЕ САМОГ, по Талесу, значи открити у себи највише вредности и врлине које ће вас водити и помоћи вам на животном путу.

Наставник социологије, директор Биљана Обрадовић

У прилогу је такст – ИЗБОРНИ ПРОГРАМИ ЗА ПРВИ РАЗРЕД школске 2024-2025. Текст служи за информисање и лакше опредељивање будућих ученика првог разреда Гимназије. Сваки ученик бира по два изборна програма од понуђена четири.

                                                       Први разред 2024/2025.

Ученик бира два изборна програма

Језик, медији и култура

Циљ овог изборног програма је да допринесе унапређивању комуникацијских вештина, развоју медијске културе и усвајању културних образаца који ће ученику омогућити сналажење у савременом свету, изградњу културног идентитета и даљи професионални развој. Кључни појмови у програму су: јавни наступ, медији и медијске поруке, манипулација, вредности. Ученици имају прилику да користећи свакодневно медијски садржај добро упознају правила јавног говора, значење појма „лажне вести“, однос креатора и примаоца медијских порука, сензационализам, функције медијских сервиса итд.

Појединац, група и друштво

Програм има два дела: (1) од узора и идола до вођа и следбеника; (2) усамљеност, одбаченост, отуђеност. Ученици уче о културним обрасцима, понашању у групи, типичним реакцијама у сусрету са феноменима савременог света, утицају медија и модерних технологија, доживљају усамљености и повезаности са другима … и то кроз филм, мали пројекат, социјални експеримент, трибину, дискусију и сл.

Уметност и дизајн

Кроз истраживање уметности као стваралачке делатности ученици развијају осетљивост за естетику, креативност, изражавање у различитим медијима, као и укљученост у културни и уметнички живот заједнице. Модул „инспирација“ разрађује феномене мотивације, извора и подстицаја креативног стварања, док се модул „обједињене уметности“ бави мјузиклом, уметношћу оглашавања, спектаклом, уметничким пројектом.

Примењене науке

Циљ учења је да допринесе развоју научне и технолошке компетенције, тј. научног погледа на свет, система вредности и способности за одговорно учешће у друштву и за лични и професионални развој. Први део програма уводи ученике у свет научног истраживања, истиче разлике између фундаметалних и примењених научних дисциплина, развија умеће  тумачења и разумевања резултата научних истраживања, коришћење информационих технологија за информисање и сл. Други део осамостаљује ђаке за прве кораке у научно-истраживачком тимском  раду.

Нови пројекат Парламента ученика

Представнице Парламента ученика наше школе, Ана Милојевић и Хелена Миладиновић, обе ученице 2. разреда, учествовале су на семинару који је окупио њихове вршњаке из шест градова Централне и Источне Србије у Зајечару, од 17. до 19. марта 2023.г. Организација Зајечарска иницијатива и ове године подржава активне средњошколце кроз програм Млади у покрету, обезбеђујући обуку, умрежавање и финансије за средњошколске пројекте.
Ана и Хелена заступале су план активности у Параћинској гимназији који се ослања на податке из интерног истраживања школског етоса и резултате вредновања квалитета рада школе. Циљеви пројекта су:

  • унапређење школске климе (сарадње, поверења, разумевања),
  • бољи резултати рада,
  • мање стреса у школи.
Парламент ученика

Неолитски мегалополис Дреновац код Параћина

Локалитет Дреновац

Археолошки локалитет Дреновац, у близини Параћина, многи с правом називају неолитским мегалополисом. Овај величанствени праисторијски локалитет представља једно од највећих неолитских насеља у нашој земљи, и шире, у коме је живело више од 2000 становника. Више од 700 објеката различитих намена је пронађено заједно са са више од десет хиљада артефаката. Савремена археолошка истраживања трају већ 15 година, а српским археолозима, придружили су се и стручњаци са Kембриџа.

Археолози истражују неолитске објекте на Дреновцу (извор: Централ Медиа)

Најстарији слојеви у Дреновцу датирају из шестог миленијума пре нове ере, а прави процват насеље је доживело у доба млађег неолита- винчанске културе. У доба неолита људи су обрађивали земљу и узгајали храну, правили су одећу и обућу. Ту су и почеци занатске делатности.

Археолози истражују неолитске објекте на Дреновцу (извор: Централ Медиа)

Анализа артефаката из Дреновца требало би да укаже да ли су домаћинства правила грнчарију за своје потребе или је постојао неки вид организоване производње. Kуће су грађене од природних и људима доступних материјала, једноставно, али вешто. Неки стамбени објекти били су површине 60 квадратних метара, а други су чак су имали и спратове, пише РТС ( Погледајте видео).

„Архитектура је овде фантастична, имате дивне фигурине Венере, праву индустрију грнчарије, аутентичне остатке кућа, ово је заиста све фантастично“, каже Чери Френч, професор на Одсеку за археологију на Kембриџу.

„Ово је изузетно налазиште, куће су веома добро очуване и имамо аутентичан материјал на поду грађевина. Веома је добро имати нетакнуте слојеве из којих је могуће узети узорке за анализу“, нагласио је Ијан Остерајхер, докторант Kембриџа.

Неолитски мегалополис
„Геофизичким методама показали смо да су насеља на овом подручју урбанистички била доста добро организована, што нам говори да је постојала друштвена хијерархија. Из изгледа насеља закључујемо да су становници обрађивали удаљене парцеле. Међутим, да ли су то радили индивидуално, или по принципу задруге, желимо овим истраживањима да сазнамо“, рекао је проф. др Славиша Перић, руководилац пројекта Дреновац.

Седећа антропоморфна фигурина жене са бебом у наручју
Винчанска култура, раздобље неолита – млађег каменог доба, око 4500 година пре нове ере, пронађена у остацима великог неолитског насеља на археолошком локалитету Дреновац код Параћина, централна Србија.

Није познато где и како су сахрањивали своје преминуле. Што је чест случај у старчевачкој, а нарочито у винчанској култури централног Балкана. Није јасно ни због чега су се након неколико страдања кућа у пожару и природних катастрофа, становници враћали и поново градили насеобине. Међутим, тајна лежи у шест и по метара дебелом културном слоју, који треба да се обради сарадњом наших археолога и археолога из Kембриџа.

„Желимо да сазнамо зашто је дошло до ватре и до уништења локалитета и како је дошло до тога да се локалитет затрпа. Покушаћемо нашим радом овде да објаснимо како су ерозије томе допринеле и да реконструишемо догађаје“, рекао је др Тонко Рајковача, са Одсека за археологију Универзитета Kембриџ.

„Мислим да су колеге са Kембриџа виделе праву вредност овог локалитета. Нажалост, ми већ деценију и по покушавамо да у то уверимо и све ове који одлучују о нашој егзистенцији и овог пројекта“, пожалио се археолог проф. др Славиша Перић.

Археолошка ископавања у Дреновцу настављају се током лета, а до тада у лабораторијама у Kембриџу биће анализирани узорци керамике и фрагмената из неолитских кућа, а на основу резултата ће се радити на реконструкцији начина живота становника и њихове комуникације са суседима.

Преузето са сајта: www.sveoarheologiji.com

Школско такмичење у стоном тенису

Јуче је одржано школско такмичење у стоном тенису , у оквиру европске недеље школског спорта. Постигнути су следећи резултати:

Мушка категорија:
1.Јован Филиповић 4/1
2.Ђорђе Митић 1/2
3.Божидар Јовановић 2/2
3.Вукашин Радун 2/4

Женска категорија:
1.Ања Јеличић 4/1
2.Дуња Милошевић 1/3
3.Ања Мијајловић 4/1
3.Нина Голубовић 1/3

Честитамо победницима и свим ученицима који су се одазвали такмичењу.

ИЗБОРНИ ПРОГРАМИ

Први разред 2022/2023.

Ученик бира два програма и то: један из групе (А) и један из групе (Б).

(А) Језик, медији и култура

Циљ овог изборног програма је да допринесе унапређивању комуникацијских вештина, развоју медијске културе и усвајању културних образаца који ће ученику омогућити сналажење у савременом свету, изградњу културног идентитета и даљи професионални развој. Кључни појмови у програму су: јавни наступ, медији и медијске поруке, манипулација, вредности. Ученици имају прилику да користећи свакодневно искуство корисника медијског садржаја добро упознају правила јавног говора, значење појма „лажне вести“, однос креатора и примаоца медијских порука, сензационализам, функције медијских сервиса итд.

(А) Здравље и спорт

Циљ овог изборног програма је да ученици развију знање и навике да чувају и унапређују телесно  и ментално здравље. Ученици уче о улози физичке активности, о чувању репродуктивног здравља, о правилној исхрани, вежбању, рекреацији, као и о негативним утицајима психоактивних супстанци, енергетских стимулатива и суплемената по здравље људи. Посебно се васпитава отпорност спортиста и рекреативаца у односу на хемијска средства и хормонске препарате.

(Б) Појединац, група и друштво

Програм има два дела: (1) од узора иидола до вођа иследбеника; (2) усамљеност, одбаченост, отуђеност. Ученици уче о културним обрасцима, понашању у групи, типичним реакцијама у сусрету са феноменима савременог света, утицају медија и модерних технологија, доживљају усамљености и повезаности са другима … и то кроз филм, мали пројекат, социјални експеримент, трибину, дискусију и сл.

(Б) Уметност и дизајн

Кроз истраживање уметности као стваралачке делатности ученици развијају осетљивост за естетику, креативност, изражавање у различитим медијима, као и укљученост у културни и уметнички живот заједнице. Модул „инспирација“ разрађује феномене мотивације, извора и подстицаја креативног стварања, док семодул „обједињене уметности“бави мјузиклом, уметношћу оглашавања, спектаклом, уметничким пројектом.

Други разред 2022/2023.

Ученик бира два програма и то: један из групе (А) и један из групе (Б).

(А) Језик, медији и култура

Циљ овог изборног програма је да допринесе унапређивању комуникацијских вештина, развоју медијске културе и усвајању културних образаца који ће ученику омогућити сналажење у савременом свету, изградњу културног идентитета и даљи професионални развој. Кључни појмови у програму су: јавни наступ, медији и медијске поруке, манипулација, вредности. Ученици имају прилику да користећи свакодневно искуство корисника медијског садржаја добро упознају правила јавног говора, значење појма „лажне вести“, однос креатора и примаоца медијских порука, сензационализам, функције медијских сервиса итд.

(А) Појединац, група и друштво

Програм има два дела: (1) од узора иидола до вођа иследбеника; (2) усамљеност, одбаченост, отуђеност. Ученици уче о културним обрасцима, понашању у групи, типичним реакцијама у сусрету са феноменима савременог света, утицају медија и модерних технологија, доживљају усамљености и повезаности са другима … и то кроз филм, мали пројекат, социјални експеримент, трибину, дискусију и сл.

 (Б) Здравље и спорт

Циљ овог изборног програма је да ученици развију знање и навике да чувају и унапређују телесно и ментално здравље. Ученици уче о улози физичке активности, о чувању репродуктивног здравља, о правилној исхрани, вежбању, рекреацији, као и о негативним утицајима психоактивних супстанци, енергетских стимулатива и суплемената по здравље људи. Посебно се васпитава отпорност спортиста и рекреативаца у односу на хемијска средства и хормонске препарате.

(Б) Примењене науке

Циљ учења је да допринесе развоју научне и технолошке компетенције, тј. научног погледа на свет, система вредности и способности за одговорно учешће у друштву и лични развој. Први део у настави овог изборног програма уводи ученике у свет научног истраживања, истиче разлике између фундаметалних и примењених дисциплина, значај тумачења и разумевања резултата научних уситраживања и тд. Други део осамостаљује ђаке за прве кораке у научно-истраживачком раду.

Трећи разред 2022/2023.

Ученик бира два програма и то: један из групе (А) и један из групе (Б).

(А) Методологија научног истраживања

Овај програм је директна припрема средњошколаца за оно што их чека на студијама, ма коју научну или техничку дисциплину да одаберу. Први кораци у самосталном истраживачком раду уз разумевање елемената који чине један истраживачки пројекат, то је, најраће речено, садржај овог прогрма. Они који га буду похађали научиће које важне истраживачке установе делују у нашој земљи, али и у свету. Програм обезбеђује стицање вештина за израду једноставног истраживачког нацрта као почетних корака у „велику науку“.

(А)  Религије и цивилизације

Ово је изразито мултидисциплинаран програм јер осветљава место науке, уметности и религије у човековом свету – телесном и духовном. Вечита питања људске цивилизације (природно наспрам техничког, питомо наспрам дивљег, небо наспрам земље, дух наспрам тела …) само су неке теме овог изборног програма. Поуке старих култура, духовно наслеђе чији ехо чујемо и данас, локално и космополитско … истражују ученици у малим групама, вођени сопственим интересовањем за уже теме, све уз подршку наставника.

(Б) Примењене науке 1

Како научна достигнућа мењају наше свакодневне навике и разумевање света који нас окружује? Која научна открића смо ставили у функцију бољег живота за себе, а која за животиње и биљке? Чиме нас опскрбљују сателити, како дигиталне апликације служе човеку, како функционише наше тело кад држимо дијету … само су неке теме којима ће се бавити пројектни тимови ученика на овом изборном програму. 

(Б) Уметност и дизајн

Кроз истраживање уметности као стваралачке делатности ученици развијају осетљивост за естетику, креативност, изражавање у различитим медијима, као и укљученост у културни и уметнички живот заједнице. Модул „инспирација“ разрађује феномене мотивације, извора и подстицаја креативног стварања, док семодул „обједињене уметности“бави мјузиклом, уметношћу оглашавања, спектаклом, уметничким пројектом.

Четврти разред 2022/23.

Ученик бира два програма и то: један из групе (А) и један из групе (Б).

(А) Методологија научног истраживања

Овај програм је директна припрема средњошколаца за оно што их чека на студијама, ма коју научну или техничку дисциплину да одаберу. Први кораци у самосталном истраживачком раду уз разумевање елемената који чине један истраживачки пројекат, то је, најраће речено, садржај овог прогрма. Они који га буду похађали научиће које важне истраживачке установе делују у нашој земљи, али и у свету. Програм обезбеђује стицање вештина за израду једноставног истраживачког нацрта као почетних корака у „велику науку“.

(А)  Основе геополитике

Циљ програма је да ученици упознају основне појмове и станивишта у Геополитици како би разумели значај стратешких интереса држава и организација у савременом свету. У фокусу су процеси глобализације, миграција, блоковског деловања, глобалног и регионалног удруживања, економија и култура мултинационалних корпорација, транзициона друштва, међународне интеграције. Учење се одвија кроз дискусију и истраживачки рад у групама. Кроз изборни програм стиче се искуство важно за професионално опредељивање ученика.

(Б)  Примењене науке 1

Како научна достигнућа мењају наше свакодневне навике и разумевање света који нас окружује? Која научна открића смо ставили у функцију бољег живота за себе, а која за животиње и биљке? Чиме нас опскрбљују сателити, како дигиталне апликације служе човеку, како функционише наше тело кад држимо дијету … само су неке теме којима ће се бавити пројектни тимови ученика на овом изборном програму. 

(Б)   Уметност и дизајн

Кроз истраживање уметности као стваралачке делатности ученици развијају осетљивост за естетику, креативност, изражавање у различитим медијима, као и укљученост у културни и уметнички живот заједнице. Ученици истражују окружење, изграђују однос према свету уметности и дизајна, уче о перформансу, уметничком пројекту, креативности и сл.

Миљана Миљуш ђак генерације

Kада за 12 година школовања ученик нема ниједну другу оцену осим петице, може се рећи да се ради о врло одговорној, свестраној и интелигентној особи. Укратко ово је опис Миљане Миљуш ученице природно-математичког смера у параћинској Гимназији. Она је својим марљивим радом и учењем заслужила титулу ђака генерације коју сваке године добијају најбољи ученици средњих школа. Миљана каже да није очекивала ову титулу, али је имала мотив да заврши средњу школу са свим петицама.

Иако јој од руке иду готово сви предмети попут страних језика, географије, и историје, најомиљенији јој је физика.

Kао и све матуранте и Миљану Миљуш очекује најдужи летњи распуст до сада. Она каже да ће га искористити на најбољи могући начин тако што ће се дружити са породицом и пријатељима, а у плану јој је и минимум једно путовање. Ипак, један део распуста мораће да одвоји за припрему пријемног испита, јер планира да настави са образовањем.

Електротехника и медицина су две области између којих се Миљана двоумила пре него што је изабрала ову прву. Чак и у случају да се сутрадан посвети медицини, њена жеља је да се бави послом у ком ће своје знање моћи да преноси на друге.

Миљана каже да су јој највећа подршка у школовању били професори и породица, јер без њих не би могла да постигне овакав успех. Што се тиче факултета, било би сјајно када би после две титуле ђака генерације добила и ону за студента генерације, али то Миљани ипак неће бити главни циљ у наставку школовања.

Традиционално „Вече страних језика“ ученика параћинске Гимназије

Енглески, Немачки, Руски и Француски језици већ годинама су у наставном програму параћинске Гимназије. Ученици ове школе са својим професорима традиционално једном годишње припремају представу „Вече страних језика“, у којој можемо видети извођење позоришних комада на свим наведеним језицима. Осим глуме у представи смо чули и рецитале као и гласовне могућности ученика.

Већ неколико година уназад параћинска Гимназија позната је по томе што је домаћин ученицима на размени. Ове године угостили су ученика из Kолумбије, а он је у представи учествовао са рециталом на шпанском језику. Редовни ученици ове школе имали су различите комаде, а свако он њих одличан је у неком од ова четири језика.

Ученици параћинске Гимназије кажу да су веома срећни јер су део ове представе и истичу да њихова школа није место где се само учи већ да има простора где се може исказати креативност и подстицати машта. Сматрају да овај комад има велики значај за њихову школу као један вид промовисања будућим генерацијама.

„Kолико језика знаш, толико људи вредиш“ каже позната латинска изрека, а ова деца сигурно су богатија за пар особа. Да вреде много доказ је пуна сала Позоришта јер је велики број пријатеља и другара дошао да им пружи подршку и награди аплаузима.

Регионални иновациони стартап центар у Параћину

Јована Радосављевић и Лазар Стојановић

На конкурсу Регионалног иновационог стартап центра у Параћину, ученици Гимназије, Јована Радосављевић и Лазар Стојановић, са ментором Дејаном Јовановићем, добитници су прве награде на конкурсу за најбољи сајт. Сајт можете погледати на адреси
https://e5t.947.myftpupload.com/. Предавању Подрашка иновацијама и дигиталној трансфомацији у оквиру StarTech пројекта присуствовали су ученици ИТ смера. Предавања су реализовали Марко Љубеновић из НТП Ниш, Дејан Тонић из Европске банке за обнову и развој и Виолета Јовановић, извршна директорка НАЛЕД-а.

Франкофонијa

Након кратке паузе, Гимназија је наставила традицију организовања Франкофоне вечери, вечери француског језика и културе, у оквиру месеца Франкофоније који се обележава у целом свету.
Пред бројном и одушевљеном публиком, наши предивни ученици су рецитовали стихове Бодлера, Рембоа, Превера, Верлена, а имали смо прилике да чујемо и неке од највећих француских музичких хитова. Уз то, сликом и речју, покушали смо да бројној публици приближимо једну од мање познатих француских регија – Нормандију. Земљу Јованке Орлеанке, крвавих плажа на којима су се водиле највеће битке 2.светског рата, али и импресивних пејзажа који су сликарима у зачетку дали крила да полете до највиших висина у уметничким круговима.
Хук таласа Ламанша који ударају у обалу, кречњачке стене, уснули дворци – сведоци прошлости, готске катедрале нестварне лепоте, непрегледна зелена поља, то је тек понешто од узбудљиве Нормандије, регије коју барем једном у животу треба видети.
Једна од учесница, изузетно талентована Викторија Јоксимовић, ученица 3.разреда, 26.марта у Нишу учествује у финалу Франкофоне песме. Пожелимо јој пуно среће!
Ова година је посебна и по томе што је са нама наша драга Францускиња Аксел, која је нашу школу дошла преко програма размене ученика, савршено се уклопила и интензивно учи српски језик.
И за крај: Викторија, Аксел, Вања, Магдалена, Марија, Милице, Уна, Машо, Емилија, Тина, Анастасија, Миљана, Ана, Милице, Стеване, Петре, Лука, Огњене….бескрајно хвала за чаробно вече!

Марија Живковиц, професорка француског језика

Државна матура 2022.

ПОЛОЖИМО ОВАЈ ИСПИТ ЗРЕЛОСТИ
Школске 2023/2024. године, уводимо јединствене испите на крају средњег образовања

Датум и време првог испита: 5. април 2022. у 9 сати

У пилотирању учествују ученице и ученици четвртих разреда свих средњих школа у Србији – и државних и приватних

Увођење државне матуре на крају средњег образовања представља испит зрелости  за матуранте и за све запослене у систему средњег образовања. До сада су спроведене различите припремне активности у средњем и високом образовању, а једна од најважнијих активности је спровођење другог пилот тестирања матурског испита у свим  средњим школама у Републици Србији.

Министарство просвете, науке и технолошког развоја је прописало Правилником о календару рада средњих школа за школску 2021/22. годину, да се од 5. до 8. априла 2022. године спроведе друго пилот тестирање државне матуре. Циљ другог пилотирања државне матуре је да се, пре свега, провере испитне процедуре и квалитет испитних задaтака али и да ученици завршних разреда провере своја постигнућа и  припремљеност за наставак даљег образовања на високошколским установама.

Организација наставе у данима када се тестирају ученици завршног четвртог разреда средње школе представља изазов и министарство је припремило смернице којима средње  школе треба да се  руководе у овом процесу.

Разматрајући различите захтеве школа као и увидом у просторне капацитете и услове у којима се реализује настава, број и специфичности образовних профила и програма у средњем образовању, министартсво је донело смернице за спровођење друге пилот пробе државне матуре.

Тестирање матураната почиње у 12.00 и завршава се до 15.00 часова у свим средњим школама. Уколико средња школа остварује наставу и учење двосменски, што је најчешћа пракса, прву смену је потребно завршити пола сата пре почетка тестирања са могућношћу да се часови скрате на 30 минута. Ученици који су обухваћени тестирањем присуствују настави у дане планиране за пилотирање и обављају тест у објекту у коме имају наставу (седиште школе или издвојено одељење).  Друга смена започиње наставу непосредно по завршетку тестирања и такође може да има скраћене часове. За часове који су пропуштени у време тестирања потребно је донети план надокнаде.    

Школе организују тестирање и припрему просторија у складу са стручним упутством. Уколико реализација пилот тестирања и настава током истог дана представља већи организациони проблем, тестирање се може одржати у учионицама и кабинетима уз поштовање услова да у клупи седи један ученик а уколико је недовољан број учионица/кабинета организује се и полагање у већој просторији.

Напомињемо да уколико средња школа има услове да реализује тестирање у великим просторијама и реализацију редовне наставе за остале ученике, онда су ова решења она која најбоље симулирају испитни процес и да их треба спровести на тај начин у пилотирању.

Реализација квалитетне непосредне наставе у школској години обележеној отежаним условима услед пандемије Kовид-19 вирусом, представља основни модел рада. Средња школа, изузетно,  може онлајн реализовати наставу у планираним терминима тестирања уколико је у сарадњи са надлежном школском управом испитала све начине и није пронашла, друго адекватније, решење. Школске управе ће доставити списак школа уз образложење са разлозима за организовање онлајн наставе у време пилот  тестирања, надлежном сектору министарства. До пуне имплементације државне матуре, министартсво ће са школама разматрати најбоља могућа организациона решења.

Евиденција наставе током спровођења другог пилот тестирања Државне матуре се врши у складу са њеном реализацијом и планом надокнаде.

Школске управе ће спроводити праћење спровођења испитних процедура и ангажоваће спољне сараднике који су доступни у наведеним терминима.   

Министартво је сигурно да ће директори и школе овом процесу приступити озбиљно и изнаћи решења која уважавају потребу осигурања квалитета овог процеса и на тај начин допринети разумевању његовог изузетног значаја за квалитет средњошколског система.

Подршку Министарству просвете, науке и технолошког развоја за припрему, тестирање и спровођење завршних испита пружа Пројекат државне матуре (више информација можете видети на www.matura.edu.rs или поставити питања на е-адресу projekat@matura.edu.rs). Пројекат државне матуре припрема додатне информације и упутства школама за реализацију другог пилот тестирања.

СВЕТИ САВА

НОВА ГОДИНА

Гимназијалци су последњи дан у овој календарској години прославили онако како доликује: у новогодишњем расположењу и новогодишњој атмосфери, у учионици окићеној са чак 28 пахуља од којих свака представља по једног ученика тог одељења и чак 7 прозора исликаних белим маркером за прозоре са новогодишњим мотивима, због којих су се пријатно осећали као у кафићу а не некој стерилној и досадној учионици!
На столу ића и пића: од кока коле, фанте и здравих сокова од јабуке и наранџе, па до чипсева, смокија, колача, бомбона, па како који професор дође на час – бива домаћински дочекан и услужен! Тако то раде Гимназијалци! Ту је и професионално озвучење које професорка користи за представе у великим салама па све трешти, али и микрофони, па се пуштала музика преко блутута и певало на микрофоне! Kренуло се са божићним песмицама на енглеском а завршило са Томом и Ацом Лукасом! У једном тренутку је разредна узела микрофон и музика је стала! Дошао је тај дуго ишчекивани тренутак откривања „Kо је твој тајни Деда Мраз?“ Наиме, игра се заснива на томе да месец дана пре самог краја ученици извлаче по једно име из шешира и дужни су да тој особи купе поклон у вредности до 400-500 динара! Занимљиво је то што ти видиш коме купујеш поклон али до самог краја не знаш ко ТЕБИ купује поклон. Пошто их има 28 (паран број) у одељењу, сви су били покривени поклонима. Разредна је у стилу водитељке преко микрофона прозивала једног по једног, по есдневнику, и уследило је јавно дељење поклона и отварање истих пред свима! Срце је свима убрзано куцало, јер видиш да тај неко, прозван, иде према теби, и све мислиш за тебе је поклон, али онда скрене и да га другом. Онда адреналин расте и ти настављаш да ишчекујеш. Баш је било напето. Kада је и последњи поклон подељен, уследио је аплауз и разредна је кренула до звучника да пусти неку песму, како би се наставило са слављем, али онда је уследио и тај чаробни тренутак када су јој саопштили да има поклона и за њу! Разредна се изненадила и збунила, јер никако није очекивала никакав поклон, није била ничији пар јер их има 28, али када је видела њихов труд и љубав одушевила се онако од срца и уследио је групни загрљај и заједничко фотографисање за успомену! Био је ово савршен крај једне календарске године! Дочек за памћење!
Гимназија Параћин Вам жели срећне божићне и новогодишње празнике, да их проведете у радости и весељу, и да негујете наш тимски дух, међусобну подршку и ентузијазам! Желимо Вам да се волите овако као ми <3 и да се међусобно поштујете и уважавате! Такође Вам желимо пуне књижице петица и похвала, здравље и љубав! Будите нам срећни и благословени!

Пилотирање државне матуре