У прилогу је такст – ИЗБОРНИ ПРОГРАМИ ЗА ПРВИ РАЗРЕД школске 2024-2025. Текст служи за информисање и лакше опредељивање будућих ученика првог разреда Гимназије. Сваки ученик бира по два изборна програма од понуђена четири.

                                                       Први разред 2024/2025.

Ученик бира два изборна програма

Језик, медији и култура

Циљ овог изборног програма је да допринесе унапређивању комуникацијских вештина, развоју медијске културе и усвајању културних образаца који ће ученику омогућити сналажење у савременом свету, изградњу културног идентитета и даљи професионални развој. Кључни појмови у програму су: јавни наступ, медији и медијске поруке, манипулација, вредности. Ученици имају прилику да користећи свакодневно медијски садржај добро упознају правила јавног говора, значење појма „лажне вести“, однос креатора и примаоца медијских порука, сензационализам, функције медијских сервиса итд.

Појединац, група и друштво

Програм има два дела: (1) од узора и идола до вођа и следбеника; (2) усамљеност, одбаченост, отуђеност. Ученици уче о културним обрасцима, понашању у групи, типичним реакцијама у сусрету са феноменима савременог света, утицају медија и модерних технологија, доживљају усамљености и повезаности са другима … и то кроз филм, мали пројекат, социјални експеримент, трибину, дискусију и сл.

Уметност и дизајн

Кроз истраживање уметности као стваралачке делатности ученици развијају осетљивост за естетику, креативност, изражавање у различитим медијима, као и укљученост у културни и уметнички живот заједнице. Модул „инспирација“ разрађује феномене мотивације, извора и подстицаја креативног стварања, док се модул „обједињене уметности“ бави мјузиклом, уметношћу оглашавања, спектаклом, уметничким пројектом.

Примењене науке

Циљ учења је да допринесе развоју научне и технолошке компетенције, тј. научног погледа на свет, система вредности и способности за одговорно учешће у друштву и за лични и професионални развој. Први део програма уводи ученике у свет научног истраживања, истиче разлике између фундаметалних и примењених научних дисциплина, развија умеће  тумачења и разумевања резултата научних истраживања, коришћење информационих технологија за информисање и сл. Други део осамостаљује ђаке за прве кораке у научно-истраживачком тимском  раду.